Conducerea în siguranță a autoturismelor depinde de caracteristicile și starea anvelopelor. Potrivit șoferilor și experților cu experiență, la automobil este necesară o rotație periodică a anvelopelor, care, la dorință, poate fi efectuată independent sau poate fi încredințată profesioniștilor. În primul caz, va fi posibil să economisiți bani, dar în al doilea caz - se garantează obținerea rezultatului dorit și eliminarea probabilității unor erori tehnice. Indiferent de executor, schimbarea locului montării anvelopelor presupune o serie de reguli care trebuie respectate.
O problemă răspândită în rândul șoferilor este reducerea manevrabilității și a funcționalității sistemului de frânare, cauzată de uzura neuniformă a cauciucurilor. Este important să se ia în considerație că anvelopele apriori nu se pot uza uniform. Aproximativ 60% din sarcina totală este distribuită pe puntea din față, mai mult decât atât, puntea față este implicată mai activ în timpul virajelor și al manevrelor. Nu trebuie să uităm și de diferențele la ajustarea unghiurilor roților, precum și de influența tipului de acționare.
Rotația anvelopelor pe autoturisme are scopul de a evita apariția diferențelor substanțiale în adâncimea profilului benzii de rulare, iar aceasta este exact ceea ce este necesar pentru a asigura un mers ușor și lin. Dacă protectorul anvelopelor din față și spate sunt aproximativ identice, atunci chiar și în condiții meteo nefavorabile mașina poate fi ușor controlată. Pe lângă manevrabilitatea bună și durata mai lungă de viață a anvelopei, proprietarul poate conta pe un confort îmbunătățit. Rotația este deosebit de importantă pentru cei care folosesc anvelope pentru orice sezon.
Decizia cu privire la momentul în care trebuie rearanjate anvelopele, fiecare șofer o ia singur, însă producătorii recomandă să se facă la fiecare 8-10 mii kilometri. Astfel va fi posibilă combinarea procesului de rotație cu lucrările de întreținere, încât procesul de rearanjare a anvelopelor nu va fi atât de supărător și costisitor. De exemplu, frecvența schimbării uleiului este similară. La modul ideal, este bine de a executa rotația cât mai des posibil pentru a obține o uzură uniformă, dar frecvența specificată mai sus va fi suficientă pentru a asigura o durată de viață lungă a cauciucurilor și siguranță în trafic.
Există diverse metode de rotație și instrucțiuni privind executarea acesteia și este foarte important să se facă alegerea corectă, ghidată, în primul rând, de schema de rearanjare pentru 4 sau 5 roți.
Puncte cheie:
Adesea, șoferii sunt interesați de ceea ce ar trebuie să facă dacă automobilul este dotat cu o a cincea roată (rezervă). Aceasta trebuie inclusă în schemă doar dacă are aceeași tipodimensiune și capacitate portantă. Se va instala în locul roții din spate-dreapta, iar rezerva se va plasa în portbagaj până la următoarea permutare.
În anumite cazuri, chiar dacă aveți instrumentele necesare, nu veți putea face față rotației de sine stătător. Acest lucru este valabil în special pentru automobilele sport care au pneuri de diverse dimensiuni, pentru a asigura performanțe sporite de tracțiune a punții spate. Este imposibil să vă descurcați fără ajutorul profesioniștilor dacă desenul benzii de rulare este direcționat, iar în cazul unui desen asimetric nedirecționat există posibilitatea de înlocuire de sine stătător pe fiecare axă.
Executarea rotației anvelopelor auto este o modalitate universală și extrem de simplă de a extinde durata de viață, asigurând, în același timp, o călătorie confortabilă și sigură pentru dumneavoastră și pentru pasageri, indiferent de anotimp!